جاذبه های دیدنی سنت پترزبورگ

شنبه 11 فروردين 1397
15:51
samaneh

سفر به شهر تاریخی سنت پترزبورگ


شهر تاریخی سنت پترزبورگ یکی از شهرهای مهم روسیه کنونی محسوب می شود .این شهر مرکز تقاطع راههای زمینی و بندری و از بندرگاههای مهم این جمهوری است. سنت پترزبورگ شهری پر طرفدار است که سالانه گردشگران زیادی برای دیدن این شهر زیبا با تور خارجی ارزان سنت پترزبورگ مسافرت می کنند و جاذبه های بکر و زیبای آن را می بینند سفربین به شما پیشنهاد می کند که تعطیلات نوروز97 سفر به سنت پترزبورگ را حتما در برنامه سفرهای خود قرار دهید و از جاذبه های ناب سنت پترزبورگ هم دیدن کنید.برای اشنایی بیشتر با سنت پترزبورگ تعدادی از جاذبه های دیدنی آن را در ادامه به شما معرفی می کنیم پس با سفربین همراه شوید.
کلیسای جامع اسحاق
کلیسای جامع اسحاق سنت پترزبورگ یکی از زیباترین کلیساهای سبک کلاسیک جهان می باشد و این بنای زیبا یکی از مشهورترین میدان های شهر سنت پترزبورگ را به نام میدان اسحاق ایجاد می کند. دو طرف این بنای زیبا دو مجسمه زیبا و معروف از پتر کبیر و نیکولای اول قرار گرفته در کنار رودخانه نوا پتر کبیر سوار بر اسب است که آن اسب به حال نیم خیز بر روی دوپا آماده تاخت است که این مجسمه در پارک اسحاق روبروی کلیسا واقع شده است. در گوشه دیگر کلیسا به صورت قرینه مجسمه نیکولای اول یکی دیگر از تزارهای روسیه واقع شده است.

تور لحظه آخری

سفر به شهر تاریخی سنت پترزبورگ



کلیسای جامع اسحاق سنت پترزبورگ موزه ای است که بنای با عظمت آن همه را شیفته ی خود کرده است. کلیسای جامع اسحاق سنت پترزبورگ به سبک کلاسیک روسی ساخته شده است و گنبد طلایی رنگ آن، از تمام نقاط شهر سنت پترزبورگ قابل مشاهده است. کلیسای جامع اسحاق سنت پترزبورگ به یاد اسحاق مقدس و به همین نام، نامگذاری شده است. کلیسای جامع اسحاق در سال ۱۷۱۰ احداث شد و پس از چهار بار تجدید بنا، ساختمان فعلی آن، طی سالهای ۱۸۱۸ تا ۱۸۵۸ توسط مانفران معمار فرانسوی احداث گردید. ارتفاع گنبد کلیسای اسحاق پنج متر و طول آن صد و چهارده متر و عرض آن نود و هشت متر می باشد و در اطراف آن چهل و هشت ستون از سنگ گرانیت یک تکه که هر کدام پانزده متر ارتفاع و صد تن وزن دارند، وجود دارد. کلیسای جامع اسحاق سنت پترزبوگ که بزرگ­ترین کلیسای روسیه می باشد، دارای ظرفیتی برای چهارده هزار عبادت کننده می باشد. پس از انقلاب اکتبر این بنا به موزه تبدیل شد و در حال حاضر هم، به جز در بعضی از عیدهای بزرگ مذهبی، که مراسم بسیار باشکوهی در آن برگزار میگردد، جنبه ی موزه دارد.

سفر به شهر تاریخی سنت پترزبورگ


کلیسای منجی بر خون ریخته شده
کلیسای منجی بر خون ریخته شده یکی از مناطق دیدنی شهر سنت پترزبورگ روسیه است. به این کلیسا، کلیسای بنا شده بر خون ریخته شده و کلیسای جامع زنده شدن مجدد مسیح نیز گفته می‌شود.
کلیسای منجی بر خون ریخته شده ، به نام‌های دیگری همانند "خون مقدس"، "کلیسای رستاخیز"، "کلیسای ناجی در خون تپیده"، "کلیسای جامع معراج"، رستاخیز مسیح، کلیسای ناجی، و یا هر تغییر و تحریفی از اسم‌های بالا خوانده می‌شود.
این کلیسا در مکانی که تزار الکساندر دوم کشته شد به یاد وی ساخته شد. شروع عملیات ساخت در سال 1883 تحت نظر الکساندر سوم، و به یادبود پدرش الکساندر دوم، شروع شد. کار ساخت به آرامی پیش رفت و سرانجام در زمان پادشاهی نیکولاس دوم در سال 1907 به پایان رسید. تأمین هزینه‌های ساخت توسط خانواده سلطنتی ، و با حمایت تعداد زیادی از اهداکنندگان خصوصی انجام شد.
کلیسا، به طور برجسته‌ای ای در کنار کانال گریبویدوف ساخته شده است و جاده‌های آسفالت شده در دو سوی کانال اجرا شده است. در مارس 1881، زمانی که کالسکه الکساندر در کنار کانال حرکت می‌کرد، نارنجکی توسط یک فرد آشوب‌طلب به سمت کالسکه وی پرتاب شده و منفجر شد. تزار که از این حمله غافلگیر شده بود، از کالسکه خارج شده و شروع به تعرض به مجرم فرضی کرد. در این هنگام فرد آشوب طلب دیگری از فرصت استفاده کرده و بمبی دیگر را منفجر کرد که به کشته شدن خود و زخمی شدن سزار انجامید. تزار که به شدت خونریزی می‌کرد، به قصر زمستانی منتقل شده و پس از چند ساعت در گذشت.
مقبره موقتی در محل حمله ساخته شد و برنامه برای جمع‌آوری پول برای ایجاد یک بنای دائمی تر شروع شد. برای اینکه بتوانند یک بنای دائم در محل حمله ایجاد کنند، مجبور به باریک کردن کانال شده تا بتوانند بخشی از کانال که سزار در حال رانندگی در آن بود را داخل دیوارهای مزار قرار دهند. مقبره‌ای باشکوه، در سمت مقابل محراب کلیسا، و درست در محلی که به تزار حمله شده بود، برای وی ساخته شد. این مقبره با توپاز و دیگر سنگ‌های نیمه قیمتی تزئین شده و تضادی خیره‌کننده با سنگفرش‌های ساده جاده قدیم که در کف حرم دیده می‌شود دارد. و امروزه این مقبره جز جاذبه های دیدنی سنت پترزبورگ می باشد.

سفر به شهر تاریخی سنت پترزبورگ

کلبه چوبی پتر کبیر
کلبه چوبی پتر کبیر یکی دیگراز جاذبه های دیدنی بسیار قدیمی شهر سنت پترزبورگ می باشد.این کلبه اولین منطقه مسکونی در شهر جدید سنت پترزبورگ که متعلق به پتر کبیر بوده است. کلبه چوبی پتر کبیراولین کاخ سلطنتی تزار درشهر سنت پترزبورگ است.تنها در سه روز در تاریخ( می 1703) نجاران ارتش ، سربازان هنگ سمیونوسکی کلبه چوبی پتر کبیر در محل اولین بندر شهر سنت پترزبورگ ساختند.از این مکان تزار قادر بود از نزدیک در جریان ساخت و ساز شهر و قلعه قرار گیرد.این کلبه تنها دارای شصت متر مربع مساحت بوده وطراحی داخلی آن به گونه ای است که دارای سه اتاق اعم از اتاق نشیمن، اتاق خواب و اتاق مطالعه می باشد. دیوارهای چوبی این کلبه با روغن قرمز رنگ آمیزی شده تا شبیه به آجر به نظر آید. معماری کلبه چوبی پتر کبیر ترکیبی از معماری سنتی روستایی در قرن هفدهم و معماری هلندی با پنجره های بزرگ و هنرمندانه و سقف بلند آن می باشد. پتر کبیر از سال ۱۷۰۳ تا سال ۱۷۰۸ در این کلبه اقامت نمود. کلبه چوبی پتر کبیر به عنوان اولین موزه ی شهر سنت پترزبورگ در ماه سپتامبر سال ۱۹۴۴ پس از محاصره نهصد روزه لنینگراد بازگشایی شد. یک مجسمه نیم تنه از پتر توسط پارمن زابلو در بیرون کلبه پتر کبیر گذاشته شده است ودر حال حاضرخود کلبه به روی عموم باز می باشد.

سفر به شهر تاریخی سنت پترزبورگ


اسب سوار برنزی
در شهر سنت پترزبورگ روسیه تندیس اسب سواری از پتر کبیر درست شده است. این مجسمه به دستور کاترین کبیر توسط مجسمه ساز فرانسوی اتین موریس فالکونه ساخته شده است. عنوان مجسمه از شعری به همین نام از الکساندر پوشکین گرفته شده که از اثار ادبی مهم روسیه به حساب می اید. این مجسمه یکی از نمادهای شهر سنت پترزبورگ روسیه می باشد.

--------------------------

گردآوری و تنظیم : سفربین

مطالب مرتبط : سفر ی فوتبالی به روسیه * روسیه پهناورترین کشور جهان


[ بازدید : 70 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به safarhayehsabz است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]