بی نظیرترن سوغاتی های روسیه

دوشنبه 27 فروردين 1397
19:07
samaneh

عروسک ماتروشکا مهمترین سوغاتی روسیه

تور خارجی ارزان

در مقایسه با ترکیه که ایرانیان همیشه علاقه عجیبی به آوردن لباس به عنوان سوغاتی دارند، معمولا به دلیل محدودیت زمانی و برنامه ریزی های تورها ، توریست های ایرانی فرصت نمی کنند به مال های خارج از شهر درشهر مسکو یا هایپرمارکت های مخصوص سر بزنند . شهر مسکو جز ده شهر گران جهان است به همین دلیل اگر توریست های تور روسیه بخواهند به بوتیک ها در مرکز مسکو سر بزنند، شاید نتوانند چیزی پیدا کنند که هم به دلشان باشد و هم به جیب شان صدمه نزند. سفربین در این مقاله به شما پیشنهاد می کند که ، علاقه مندان تور روسیه ، از آن دسته سوغاتی هایی به ایران بیاورید که هیچ جایی جز روسیه پیدا نمی شوند.


عروسک ماتروشکا مهمترین سوغاتی روسیه


تور استانبول عروسک ماتروشکا
عروسک های چوبی ماتروشکا همیشه نماد فرهنگ روسیه بوده اند. از لحاظ معنی واژه 'ماتروشکا' به زبان روسی، یک فرم اسم زنانه 'ماترونا ' می باشد. این اسم تا قرن هجدهم که با گسترش روابط روسیه و اروپا و ورود اسامی خارجی به زبان و فرهنگ تورروسیه شروع شد، رایج ترین اسم بین خانم ها بوده، دلیل آن هم خیلی ساده است، در ریشه اسم ' مترونا ' معنی 'مادر' نهفته است و یک زن در فرهنگ روسیه همیشه اول مادر بوده ، بعد همسر. پس انتخاب همچین اسمی برای عروسک های تودرتو، که کل عروسک بچه داخل آن پنهان شده اند، اصلا تعجب آور نیست. از نظر قدمت این عروسک، رایج ترین نظریه می گوید که خود ماتروشکا در اواسط قرن 19 میلادی برای اولین بار ساخته شد و بالافاصله کوتاه ترین راه ممکن را به قلب های مردم روسیه پیدا کرد. عروسک ماتروشکا سمبل خانواده، مهربانی و عشق مادر به فرزندانش بوده است. عروسک های داخلی به تدریج کوچک تر می شوند و تعداد آنها در ماتروشکای کلاسیک فرد است، از پنج به بالا. ناگفته نماند که در شهر های مختلف روسیه موزه هایی مملو از ماتروشکا وجود دارند و معروفترین آنها در شهر مسکو، کوچه لیونتیوسکی است. به دلیل رنگ های شاد ماتروشکا، روسری های قشنگ آن که خیلی شبیه روسری های سنتی ایرانی هستند، به نظر سفربین این سوغاتی با دکور خانه های ایرانی کاملا هماهنگ می شود و برای خانواده شما هم می تواند یادبود بی نظیری ازتور روسیه باشد. و یکی از مهمترین سوغاتی های تور روسیه می باشد.

عروسک ماتروشکا مهمترین سوغاتی روسیه


کولوچه سنتی شهر تولا
این نوع شیرینی می تواند بسیار جالب و کاملا سازگار با مزاج ایرانی باشد. همانطور که از اسم این کولوچه پیداست مرجع آن شهر تولا بوده است. در لیست سوغاتی های روسیه ما یک بار دیگر به این شهر مراجعه می کنیم. مردم شهر تولا از قدیم الایام به مهمان نوازی و چای خوری بسیار معروف بودند. به همین دلیل در قرن هفدهم میلادی به درست کردن این نوع کولوچه پرداختند. جز مواد اصلی خمیر این کولوچه عسل و دارچین (پودر زنجبیل و میخک هم اضافه می شود) است، داخل این کولوچه را هم معمولا با شیر عسل یا مارملاد پر می کنند، همچنین کولوچه روکش شکری دارد. صد درصد نیازی نیست که شما حتما به شهر تولا سفر کنید برای خرید این سوغاتی خوشمزه، کولوچه های از این نوع در هر نانوایی یا شیرینی سرای شهر مسکو یا هر شهر دیگر پیدا می شود. ظاهر این کولوچه و نوع بسته بندی کنونی آن طوری است که راحت می توانید با آوردن آن به ایران بچه های خانواده و همچنین دوستان شکموی خود را خوشحال کنید.

عروسک ماتروشکا مهمترین سوغاتی روسیه


خاویار روسیه
شما می توانید نسبت به این سوغاتی روسیه جبهه بگیرید و بگویید که ایران مگر برای خودش خاویار ندارد؟؟؟ صد درصد خاویار ایرانی در کل جهان به کیفیت بالا و طعم فوق العاده معروف است. اما یک چیزی هست که بازار خاویار روسیه را بسیار متفاوت می کند. فیل ماهی سوروگا که در ایران معروف شده است ، در سوپرمارکت های روسیه شما می توانید انواع دیگر آن را هم پیدا کنید، از انواع درشت تا بسیار ریز. بر اساس نوع ماهی و ارزش آن خاویار هم می تواند قیمت های مختلفی داشته باشد، از صد هزار دلار برای یک کیلو (انواع ویژه در مغازه های مخصوص) تا ده دلار برای یک کیلو.سفربین به شما گردشگران تور روسیه پیشنهاد می کند چند بسته کوچک از انواع مختلف خاویار را به عنوان سوغاتی با خود آورده و به دوستانتان به شکل ساندویچ یا فینگرفود تعارف کنید.

عروسک ماتروشکا مهمترین سوغاتی روسیه


والنکی روسی
این نوع چکمه نمدی از سمبل های کشور روسیه است. شرایط خاص آب و هوا و زمستان های بسیار سرد در اکثر نقاط تور روسیه پوشیدن والنکی را باب کرده است. در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز پوشیدن این نوع چکمه بسیار رایج بوده است. در تور روسیه اوج طرفداری از والنکی در قرن نوزدهم میلادی بود و گفته می شود که والنکی از مغولستان به روسیه آمده است. بدنه اصلی چکمه از نمد ساخته می شود و برای کف آن به صورت سنتی از چرم استفاده می شد. به دلیل ساختار بسیار محکم نمد، استفاده از والنکی، راه رفتن در برف ها را راحت کرده و ترس از خیس شدن پاها را برطرف میکند. والنکی شاید استفاده خاصی در اکثرنقاط ایران نداشته باشد اما این نوع صنایع دستی تور روسیه می تواند اشکال مختلفی هم داشته باشد. اگر دوست ندارید این نوع چکمه را برای پا کردن بخرید، مدل مینیاتوری آن هم هست که می تواند برای تزیین خانه استفاده شود. سفربین به آقایان گردشگر تور روسیه هم پیشنهاد می کند که از سفر به روسیه برای خانم هایشان از نوع فانتزی والنکی به عنوان سوغاتی بیاورند.

عروسک ماتروشکا مهمترین سوغاتی روسیه


دانه کاج
دانه کاج شاید برای مردم ایران زیاد آشنا نباشد. دلیل اول برای انتخاب این نوع سوغاتی بسیار ساده است. این نوع خشکبار برای کدبانوهای هنرمند ایرانی می تواند خیلی جالب باشد. بسیاری از سالاد های خوشمزه از آشپزی بین المللی بین ترکیبات خود دانه های کاج را دارند. دانه های کاج جز غنی ترین و با ارزش ترین دانه های روغنی می باشد، به همین دلیل برای سلامتی انسان بسیار مفید است. کمتر موادی پیدا می شوند که بتواند حاوی این تعداد ویتامین باشند. دانه کاج سیستم ایمنی را قوی می کند، هورمون های بدن را تنظیم می کند؛ روماتیزم، پوکی استخوان و مشکلات قلبی را از بین می برد وهمچنین می تواند طعم بی نظیری به سالاد های شما بدهد. پس سفربین به توریست های تور روسیه توصیه می کند حتما این سوغاتی مفید را خریداری کنند.

---------------------------

گردآوری و تنظیم : سفربین

مطالب مرتبط : جاذبه های دیدنی سنت پترزبورگ * بهترین رستوران های ایرانی روسیه * مراكز خريد ارزان شهر سنت پترزبورگ


[ بازدید : 83 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به safarhayehsabz است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]