جاذبه های زیبای پراگ

چهارشنبه 29 فروردين 1397
15:43
samaneh

پراگ زیباترین شهر اروپا

تور خارجی ارزان

پراگ پایتخت جمهوری چک، که بر رودخانه ولتاوا بنا شده است، از زیباترین شهرهای اروپایی است. باید گفت این زیبایی مدیون گنبدهای طلایی کلیساهایی است که بر روی رودخانه ولتاوا نقش می بندند. شهر پراگ مملو از دیدنی هایی است که تاریخچه جالبی را در بر می گیرد و همه ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سمت خود می خواند. هر چند که جمهوری چک آنقدر کوچک است که گردشگران تور اروپا می توانند طی چند ساعت از پراگ، به کل کشور سفر کنند اما جاذبه های گردشگری پراگ بسیار است که برای دیدن آن ها، مدت زمان زیادی را باید صرف کرد. بنابراین در ادامه با سفربین همراه شوید که تعدادی از جاذبه های زیبای پراگ را به شما معرفی کنیم.
رودخانه ولتاوا
رودخانه واتاوا دقیقا از مرکز شهر پراگ می گذرد و پایتخت جمهوری چک را به دو قسمت تقسیم می کند. قایق سواری و گشت و گذار در رودخانه واتاوا تجربه بی نظیری است. شما می توانید در مسیر رودخانه ولتاوا ، از مناظر دو طرف رودخانه لذت ببرید.


پراگ زیباترین شهر اروپا

فیش حج

پل چارلز
پل چارلز را به قطعیت می توان از نمادهای پراگ دانست. عرض پل چارلز حدود ده متر و طول آن پانصد و شانزده متر است. پل چارلز بیشتر به پل سنگی یا پل پراگ شهرت دارد اما به افتخار سازنده پل، نام اصلی آن را چارلز گذاشته اند. قدمت پل چارلز به ۶۰۰ سال پیش بازمیگردد و اکنون مکانی برای پیاده روی های عاشقانه محسوب می شود. این پل سنگ فرش شده، محل ارتباط سه منطقه ی شهر کوچک، محله قلعه و شهر قدیم است. ساخت این پل از قرن سیزدهم به دستور چارلز چهارم آغاز شد و تا اوایل قرن پانزدهم به طول انجامید. چیزی که معماری این پل را متمایز از سایر پل ها کرده است، سی مجسمه ای است که به سبک باروک بر روی پل قرار دارد. این مجسمه ها نشان دهنده شخصیت های تاریخی و انجیلی است و می توان آن را یادگاری از معماری قرن هجدهم دانست.

پراگ زیباترین شهر اروپا


خانه رقصان پراگ
از دیدنی های مدرن شهر پراگ، خانه رقصان پراگ است که به ساختمان رقصان، خانه مست و گینگر نیز معروف است. این خانه به دستور آخرین رییس جمهور چکسلواکی و اولین رئیس جمهور چک ساخته شد. وی قصد داشت که خانه رقصان را به عنوان شگفتی معماری مدرن عنوان کند و منتظر روزی بود تا این خانه به یکی از جاذبه های گردشگری شهر پراگ تبدیل شود که البته باید گفت به این هدف دست یافت. این ساختمان در سال ۱۹۹۲ آغاز به ساخت کرد و در سال ۱۹۹۶ تکمیل شد و لقب زیباترین ساختمان شهر پراگ را دریافت کرد و هم اکنون به عنوان یکی از مشهورترین ساختمان های جهانی شهرت یافته است.

پراگ زیباترین شهر اروپا


میدان قدیمی شهر پراگ
برای تماشای معماری چند قرن متفاوت، پا به این میدان گذارید. این میدان زیبا که با کلیساها و ساختمان های دیدنی احاطه شده است، بی شک از زیباترین میدان های اروپا است. کوچه ها و خیابان های قدیمی شهر، در میدان قدیمی پراگ، به یکدیگر می پیوندند و تاریخ هزار ساله پراگ را به نمایش می گذارند.

پراگ زیباترین شهر اروپا


تئاتر ملی پراگ
این ساختمان با شکوه و مجلل در ساحل رودخانه ولتاوا بنا شده است و به دلیل معماری زیبایش، به عنوان بهترین دستاورد معماری چک شناخته می شود. در سال ۱۸۸۱ تئاتر ملی پراگ به عنوان سمبل هویت ملی چک شناخته شد. اگر عاشق هنر هستید، دیدن تئاتر ملی پراگ را از دست ندهید. از آنجایی که این محل، خانه بزرگترین اپرا و هنرهای نمایشی است.

پراگ زیباترین شهر اروپا


ساعت نجومی
بی شک یکی از زیباترین ساعت های تاریخی در دنیا که هنوز هم کار می کند، ساعت نجومی شهر پراگ است. این ساعت، سومین ساعت قدیمی در جهان است و قدیمی ترین ساعت تاریخی است که همچنان عقربه هایش به درستی زمان را نشان می دهند. قدمت ساعت نجومی پراگ به سال ۱۴۱۰ میلادی بازمی گردد. برای دیدن این ساعت، حوالی ساعت دوازده بروید تا از نمایش این ساعت لذت ببرید.

----------------------

گردآوری و تنظیم : سفربین

مطالب پیشنهادی : ساحل زلاتنی رت معروف ترین ساحل اروپا * پربازدیدترین کشورهای اروپایی * طبیعت بکر اروپا


[ بازدید : 83 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به safarhayehsabz است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]